גישות גוף-נפש כולל ניהול סטרס

גישות גוף-נפש כולל ניהול סטרס

hypnosis

שיטות לניהול סטרס מנצלות את הקשר בין הגוף לנפש תוך כדי שימוש במגוון טכניקות כולל תרגילי הרפייה פשוטים ותרגילים לפיתוח מודעות לסטרס, הן בפן הגופנישיטות אלה יעילות בהקטנת ההשפעה השלילית של מצבי מתח כרוניים, מצבים שיכולים לפגוע בבריאותינו ובשלווה הנפשית שלנו. כמו כן שיחרור מתחים ומניעת הסלמתם יכולים לסייע להקלה בכאבים, בבעיות שינה, בלחץ דם גבוה וכו'.

הקורס ניהול סטרס ופיתוח חוסן* הוא קורס חינוכי בעל 8 מפגשים המוגש בעיקר לקבוצות קטנות. תוכנית זאת קיימת כבר כמה עשרות שנים בארה"ב. התוכנית פותחה במכון בנסון הנרי המבוסס בהרוורד, והיא נשענת על המחקרים פורצי הדרך של הקרדיולוג ד"ר הרברט בנסון אשר גילה שכמו שיש מנגנון פיזיולוגי המגיב לסטרס, יש גם מנגנון פיזיולוגי הנוגד ומאזן את תגובת הסטרס, וניתן לטפח במכוון את פעילות המנגנון הזה. את הפעלת המנגנון הזה הוא כינה "הפקת תגובת ההרפיה".

בקורס ניהול סטרס ופיתוח חוסן לומדים ומתרגלים את הפקת תגובת ההרפיה ולומדים גם מודעות לסטרס, דבר שעוזר במניעת הסלמת סטרס ביום יום. על ידי תירגול שיטות אלה, רוכשים הרגלים חדשים ומיומנויות חדשות אשר מאפשרים לנו לנהל יותר טוב את הסטרס בחיינו. לדבר זה יש גם השלכות על הבריאות ועל איכות החיים.

בקורס נחשפים למגוון שיטות להפקת תגובת ההרפיה כדי שהמשתתפים יוכלו לבחור את הטכניקות שהכי מתאימות להם להמשך תירגול לאחר הקורס.

אני מלמדת את הקורס ניהול סטרס ופיתוח חוסן לקבוצות במחזורים של 8 מפגשים של שעתיים לכל מפגש. למי שמעדיף ללמוד באופן פרטי יש גם אפשרות לעשות זאת אצלי במרפאה.

ההיפנוזה הרפואית משתמשת גם היא באלמנטים של הרפייה וריכוז, ובנוסף בהצעות מותאמות אישית במשך הטיפול. ההיפנוזה הרפואית משתמשת בקשר גוף-נפש באופן טיפולי כדי לטפל במצבים של כאב ובעוד תסמינים פיזים אשר מוחמרים על ידי מתח נפשי מוגבר.

את התוכנית ניהול סטרס ופיתוח חוסן ניתן להנגיש באופן מקוון דרך זום. הטיפול בהיפנוזה מתבצעת רק כמפגש פרונטאלי במרפאה.

על מנת להצטרף לקורס ניהול סטרס ופיתוח חוסן, לקבוע תור או לבירורים אחרים, נא לשלוח מייל לכתובת:

[email protected]